$$ \newcommand{\floor}[1]{\left\lfloor{#1}\right\rfloor} \newcommand{\ceil}[1]{\left\lceil{#1}\right\rceil} \renewcommand{\mod}{\,\mathrm{mod}\,} \renewcommand{\div}{\,\mathrm{div}\,} \newcommand{\metar}{\,\mathrm{m}} \newcommand{\cm}{\,\mathrm{cm}} \newcommand{\dm}{\,\mathrm{dm}} \newcommand{\litar}{\,\mathrm{l}} \newcommand{\km}{\,\mathrm{km}} \newcommand{\s}{\,\mathrm{s}} \newcommand{\h}{\,\mathrm{h}} \newcommand{\minut}{\,\mathrm{min}} \newcommand{\kmh}{\,\mathrm{\frac{km}{h}}} \newcommand{\ms}{\,\mathrm{\frac{m}{s}}} \newcommand{\mss}{\,\mathrm{\frac{m}{s^2}}} \newcommand{\mmin}{\,\mathrm{\frac{m}{min}}} \newcommand{\smin}{\,\mathrm{\frac{s}{min}}} $$

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.

PyGame - релативне координате

Питање 1.

    Q-69: Једна усправна дуж је нацртана наредбом

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y1), (x, y2))
    

    Којом наредбом ћемо нацртати исту такву дуж, померену 20 пиксела удесно?

    Изабери одговор:

  • pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+20, y1+20), (x, y2))
  • Нетачно
  • pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+20, y1+20), (x+20, y2+20))
  • Нетачно
  • pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y1+20), (x, y2+20))
  • Нетачно
  • pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+20, y1), (x+20, y2))
  • Тачно
  • pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y1), (x+20, y2+20))
  • Нетачно

Питање 2.

    Q-70: Следећа наредба исцртава један троугао

    pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1), (x2, y2), x3, y3)])
    

    Којом наредбом ћемо нацртати исти такав троугао, померен 20 пиксела на горе?

    Изабери одговор:

  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1-20), (x2, y2), (x3, y3)])
  • Нетачно
  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1+20), (x2, y2), (x3, y3)])
  • Нетачно
  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1-20), (x2, y2-20), x3, y3-20)])
  • Тачно
  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1+20), (x2, y2+20), (x3, y3+20)])
  • Нетачно

Питање 3.

    Q-71: Дате наредбе исцртавају два круга

    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (240, 140), 20)
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("red"), (280, 200), 20)
    

    Како треба померити плави круг да би се поклопио са црвеним?

    Изабери одговор:

  • кругови се не могу поклопити јер нису исте величине
  • Нетачно
  • За 40 пиксела лево и 60 пиксела горе
  • Нетачно
  • кругови се већ поклапају, нема потребе за померањем
  • Нетачно
  • За 40 пиксела десно и 60 пиксела доле
  • Тачно

Питање 4.*

    Q-72: Ако је полазни четвороугао задат следећом наредбом

    pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1), (x2, y2), (x3, y3), (x4, y4)])
    

    која наредба исцртава исти такав четвороугао, померен a пиксела на доле?

    Изабери одговор:

  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1+a), (x2, y2), (x3, y3), (x4, y4)])
  • Нетачно
  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1+a), (x2, y2+a), (x3, y3+a), (x4, y4+a)])
  • Тачно
  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1+a, y1), (x2+a, y2), (x3+a, y3), (x4+a, y4)])
  • Нетачно
  • pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(x1, y1-a), (x2, y2-a), (x3, y3-a), (x4, y4-a)])
  • Нетачно

Питање 5.

    Q-73: Какав је међусобни положај кругова нацртаних овим наредбама?

    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x, y-r), r, 1)
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+r), r, 1)
    

    Изабери одговор:

  • Секу се
  • Нетачно
  • Додирују се
  • Тачно
  • Немају заједничких тачака
  • Нетачно
  • Први се налази унутар другог
  • Нетачно

Питање 6.

    Q-74: Извршавањем следеће две наредбе исцртава се облик цифре 1.

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+2*a), (x+a, y), 3)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+a, y), (x+a, y+4*a), 3)
    

    Где je при томе тачка (x, y)?

    _images/pg_rel_koord_cifra1.png

    Изабери одговор:

  • У тачки "A"
  • Нетачно
  • У тачки "B"
  • Тачно
  • У тачки "C"
  • Нетачно
  • У тачки "D"
  • Нетачно

Питање 7.

    Q-75: Нека је на следећој слици горње лево теме решетке у тачки (x, y), а страница малих квадрата нека је дужине d.

    _images/pg_rel_koord_iksoks_crvena.png

    Које су координате крајева црвене дужи?

    Изабери одговор:

  • (x+d, y+d), (x+2*d, y+d)
  • Нетачно
  • (x, y+d), (x+3*d, y+d)
  • Нетачно
  • (x+d, y+d), (x+d, y+3*d)
  • Нетачно
  • (x+d, y+3*d), (x+d, y)
  • Тачно

Питање 8.

    Q-76: Нека је на следећој слици горње лево теме решетке у тачки (x, y), а страница малих квадрата нека је дужине d.

    _images/pg_rel_koord_iksoks_zuta.png

    Које су координате крајева жуте дужи?

    Изабери одговор:

  • (x, y+2*d), (x+3*d, y+2*d)
  • Тачно
  • (x, y+d), (x+3*d, y+d)
  • Нетачно
  • (x+2*d, y), (x+2*d, y+3*d)
  • Нетачно
  • (x, y+2*d), (x+2*d, y+2*d)
  • Нетачно

Питање 9.*

    Q-77: Допуњавањем датог кода може се нацртати цифра 6 као на слици (без црвених тачака).

    _images/pg_rel_koord_cifra6.png

    Шта треба да стоји уместо линија?

    T11 = (x, y)
    T21 = (x+a, y)
    T12 = __________
    T22 = (x+a, y+a)
    T13 = (x, y+2*a)
    T23 = __________
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), T11, T21, 3) # gornja
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), T12, T22, 3) # srednja
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), T13, T23, 3) # donja
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), T11, T13, 3) # leva
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), T22, T23, 3) # desna
    

    Изабери одговор:

  • T12 = (x+2*a, y); T23 = (x, y+4*a)
  • Нетачно
  • T12 = (x+2*a, y+a); T23 = (x+a, y+2*a)
  • Нетачно
  • T12 = (x, y+a); T23 = (x+a, y+2*a)
  • Тачно
  • T12 = (x, y+a); T23 = (x+2*a, y+2*a)
  • Нетачно

Питање 10.*

    Q-78: Нека је на следећој слици горње лево теме чоколаде у тачки (x, y) и нека су коцкице чоколаде ширине w и висине h.

    _images/pg_rel_koord_cokolada.png

    Допуниити прву наредбу следећег кода, тако да се тим кодом црта жута линија по којој је чоколада сломљена.

    temena = __________
    pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("yellow"), temena)
    

    Изабери одговор:

  • temena = [(x, y+2*h), (x+3*w, y+2*h), (x+3*w, y+5*h), (x+4*w, y+5*h)]
  • Нетачно
  • temena = [(x+2*w, y), (x+2*w, y+2*h), (x+4*w, y+2*h), (x+4*w, y+4*h)]
  • Нетачно
  • temena = [(x+2*w, y), (x+2*w, y+3*h), (x+5*w, y+3*h), (x+5*w, y+4*h)]
  • Тачно
  • temena = [(x+3*w, y+h), (x+3*w, y+4*h), (x+6*w, y+4*h), (x+6*w, y+5*h)]
  • Нетачно

Питање 11.*

    Q-79: Извршавањем следећих наредби треба да се исцрта облик цифре 4.

    T1 = (x, y+3*a)
    T2 = (x+3*a, y+3*a)
    T3 = (x+2*a, y)
    T4 = (x+2*a, y+4*a)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"),  T1,  T2, 1) # vodoravna
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"),  T3,  T4, 1) # uspravna
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), ___, ___, 1) # kosa
    

    Шта треба да стоји уместо линија у последњој наредби да би била исцртана четворка?

    Изабери одговор:

  • T1, T3
  • Тачно
  • T2, T3
  • Нетачно
  • T1, T4
  • Нетачно
  • T2, T4
  • Нетачно

Питање 12.*

    Q-80: Извршавањем следећег кода црта се облик једног слова. Којег?

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x, y+40))
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+20, y))
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+20), (x+20, y+20))
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+40), (x+20, y+40))
    

    Изабери одговор:

  • "M"
  • Нетачно
  • "E"
  • Тачно
  • "W"
  • Нетачно
  • "Ш"
  • Нетачно

Питање 13.**

Следеће наредбе цртају парове линија у облику слова „L”, „T”, „V”, „X”, али не тим редом.

Упиши слова у редоследу којим их цртају ове наредбе

# прво слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+40, y+80))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+40, y), (x, y+80))
x += 100

# друго слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+20, y+80))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+40, y), (x+20, y+80))
x += 100

# треће слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x, y+80))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+80), (x+40, y+80))
x += 100

# четврто слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+40, y))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+20, y), (x+20, y+80))

Одговор:

Питање 14.**

Следеће наредбе цртају по три линије које формирају слова „F”, „H”, „K”, „N”, али не тим редом.

Упиши слова у редоследу којим их цртају ове наредбе

# прво слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x, y+4*a))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+2*a), (x+2*a, y))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+2*a), (x+2*a, y+4*a))
x += 100

# друго слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x, y+4*a))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+2*a, y), (x+2*a, y+4*a))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+2*a), (x+2*a, y+2*a))
x += 100

# треће слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x, y+4*a))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+2*a, y+4*a))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+2*a, y), (x+2*a, y+4*a))
x += 100

# четврто слово
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x, y+4*a))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+2*a, y))
pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y+2*a), (x+2*a, y+2*a))

Одговор: